Dne 24. září 2020 proběhlo slavnostní zahájení stavby Modernizace železničního uzlu Pardubice. Kromě rychlejšího a tiššího průjezdu vlaků přinese také zcela nové ostrovní nástupiště. Díky výstavbě bezbariérově přístupné lávky pro pěší stanice navíc přestane být překážkou pro místní obyvatele. Dokončení stavby je naplánováno v prosinci 2024.

Komplexní modernizací projde celé kolejiště. Dojde i k přestavbě stávajících a výstavbě jednoho nového nástupiště, včetně zajištění bezbariérových přístupů. Všechna nástupiště budou ve výšce 550 mm nad kolejí, tedy v úrovni podlahy moderních železničních vozů, což značně usnadní nástup a výstup z vlaku. Stanice bude také vybavena novým osvětlením, orientačním systémem, rozhlasem a zvukovými majáčky pro nevidomé. Součástí projektu je i bezbariérově přístupná lávka pro pěší, která propojí přednádražní prostor se čtyřmi nástupišti a jižní částí města.
V rámci stavby se počítá s rozšířením evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS a úpravou zařízení pro automatické vedení vlaku. I díky těmto úpravám se ve stanici v hlavních kolejích zvýší průjezdná rychlost až na 160 km/h, ve směru na Rosice nad Labem bude 60 km/h.
Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Zhotovitelem stavby je Společnost Pardubice, kterou tvoří EUROVIA CS, Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.